Stefan Sturessons Blog

Rösten Som Ropar : Det här är ingen plattform för egotrippat tyckande eller privata funderingar. Jag har startat den här bloggen för att kunna delta i debatten kring viktiga frågor som alla människor måste förhålla sig till. Israel och Mellanöstern, politik och samhällsfrågor, etik och moral, samt andliga frågor är några av de viktigaste ämnesområdena som kommer att figurera på den här bloggen.

När Messias kommer

Nästa lördag, den 24 oktober, skulle jag önska att du kunde komma till Vallbykyrkan i Västerås och lyssna till vad jag har att säga. Temat för föreläsningen är ”När Messias kommer”. Det är ett oerhört spännande och dramatiskt ämne som berör hela världsläget, Israel och judafolket, den kristna församlingen och hedningarna (dvs alla som inte är judar och kristna). Det berör också dig och mig personligen. Det är ett angeläget budskap som lagts på mitt hjärta, och jag känner att det är extra viktigt att få ut det till så många som möjligt. Jag skulle önska, att alla, också de pastorer och präster som får den här inbjudan, hörsammar kallelsen.

Det handlar inte om några spekulationer om vad som ska hända när Messias kommer. Vår kristna historia är full av sådana spekulationer. Det enda jag har för avsikt att göra är att belysa situationen i världen, i synnerhet Israels omvärld, och jämföra med Bibelns texter i samma ämne. Av ett sådant studium blir en slutsats väldigt levande, att vi nu står i början av dramats slutakt. Vi vet inte tider och stunder, nej det är sant, men precis som vi vet om våren att sommaren är nära, så vet vi att de händelser som föregår Messias ankomst, nu håller på att ske. Det är stort, det är ödesmättat, det är välsignat!  Bibelns löften stå evigt kvar. Messias kommer!

PS. Mötet börjar 18.00

5 Comments»

  helle wrote @

Hej!
Finns det något sätt som man kan ta del av det du har fått lagt på ditt hjärta om man inte har möjlighet att komma nästa lördag? Jag skulle så gärna komma men har verkligen ingen möjlighet.

Med kärlek!
helle

  stefansturesson wrote @

Hej Helle, tack för att du skrev. Troligen kommer mötet att spelas in, en annan möjlighet är att jag lägger ut en sammanfattning på bloggen. Du är välkommen en annan gång till Israel och Bibeln-mötena. Nästa gång är det Daniel Viklund som talar den 28 november i Korskyrkan.
Stefan

  Celia wrote @

Spännande! Bor för långt bort för att komma, tyvärr. Men väntar varje dag på Hans ankomst. Är glad att fler och fler börjar vakna kring detta ämne nu. Läser gärna en sammanfattning om mötet!

  helle wrote @

Hej!
Det hade varit roligt att komma d 28! Spelades din föreläsning in? Kan man på något sätt ta del av den?

Med kärlek!
helle

  stefansturesson wrote @

Hej Helle! Mötet spelades in, det går att få det i MP3-format på CD. Du kan få det för 40 kr inkl porto. Ge mig bara din adress så skickar jag.
Det blir ett möte till i januari på samma tema. Jag återkommer med datum.
Stefan


Leave a Reply

