Stefan Sturessons Blog

Rösten Som Ropar : Det här är ingen plattform för egotrippat tyckande eller privata funderingar. Jag har startat den här bloggen för att kunna delta i debatten kring viktiga frågor som alla människor måste förhålla sig till. Israel och Mellanöstern, politik och samhällsfrågor, etik och moral, samt andliga frågor är några av de viktigaste ämnesområdena som kommer att figurera på den här bloggen.

Jesus gick omkring och hjälpte alla

En vän till mig gjorde en resa till Afrika, där han mötte missionärer som ger sina liv för att ge bröd och evangelium till hårt prövade människor i oroliga och sjukdomsdrabbade delar av Afrika. Han såg vad Jesus gjorde i dessa människors liv. Det förändrade mitt liv, berättade han. Jesus blev mer central i hans liv.

 Jag fick en bild av Jesus från en pastor i Tyskland och han bad mig att skicka den vidare till nära och kära. Vi behöver bli påminda om Jesus mitt uppe i livets stress och jäkt. Våra bördor kan kännas tunga , vi behöver Herrens hjälp från dag till dag.

 Tänk dig att någon plötsligt står utanför och knackar på din dörr. Du öppnar och finner att det är Herren själv som söker dig. Jesus, den levande gudens son, kommer för att besöka dig. Han har lämnat kyrkan, religionen, han har lämnat allt skenheligt bråte för att komma och vara din vän. Han vill fylla din tomhet och dela sin kärlek med dig. Han vill betjäna dig, han vill vara den ende för dig.

 Han kommer till dig just nu, för att hela och hjälpa dig, för att omsluta dig med sin kärlek. Ta detta väldigt personligt! Jesus omsluter varenda människa som öppnar dörren för honom med sin eviga kärlek. Idag sänder vår himmelske far sin son personligt till dig. Han vill verkligen betjäna dig, älska dig. Ge Honom chansen!

 Se på bilden och föreställ dig att Jesus kommer till dig just nu, han själv! Personligen! Från den stunden är du inte längre ensam. Han förstår dig på djupet av din själ och kan verkligen hjälpa dig. Se på Honom! Se på Jesus och hans löften. Se inte längre på dina egna problem. Du kan fullständigt lita på Guds löften.

 Profeten Nahum skriver (1:7): ”Herren är god, ett skydd i nödens tid. Han låter sig vårda om dem som förtröstar på honom”.

 Matutis, den tyske pastorn som sände bilden, säger: ”I mina böner inför Herren fick jag ett starkt intryck att du behöver hans närvaro i ditt liv. Du är så värdefull för honom. Bilden vill säga dig att Jesus kommer personligt till dig, just nu!”  Hans ord blev så levande för mig. Jag behöver hans närvaro. Jag? Jag! Jag kände att hans gränslösa kärlek omslöt mig.

No comments yet»

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: